dimarts, 19 de juny del 2012

L'avaluació del meu aprenentatge



Autoavaluació de l’activitat 2.3: miniprojecte Descobrim Gaudí
Nom de l’alumne
Lliurament: Has complert amb la data, has enviat la memòria i l'autoavaluació en un missatge, l'arxiu de la memòria no supera els 4 o 5 Mb, és un arxiu de text .doc o .odt…
Has fet servir tecnologies col·laboratives tipus web 2.0 per al projecte: bústies compartides del campus, wiki, cmaptools, google docs...?
Com valores la claredat expositiva, estructura de la memòria del projecte lliurada, presentació del document, representació gràfica…Claredat del mapa realitzat, portada completa… Has aconseguit l'índex generat automàticament , has recolzat les afirmacions i decisions en bones fonts que has citat bé?
Valora com ha quedat el disseny de l'activitat: creativitat, coherència, justificació científica, planificació acurada, adaptació als aprenents. Identificació, tipologia i presentació de problema. ¿Has aconseguit adequar-te als aprenents (problemització fins a quin punt parteix d'unproblema significatiu per ells)? Hi ha un ús de les TIC com a facilitadora, com a generadora, d'aprenentatge significatiu...? Quin paper té l'atuació psicopedagògica en el teu projecte?
¿Entre totes les parts de l'informe, fas servir els conceptes clau de la PAC2, i especialent els vinculats a l'aprenentatge a partir dels problemes? Fins a quin punt?
Maria Cinta Falcó Bertomeu
Sí. Tot ha estat correcte.
Sí, he fet servir el Glogster que permet que els alumnes puguin treballar en grup.
Considero que amb aquest projecte queda clara l’activitat que he fet i he afegit tots els apartats que calien. He recolzat bé les fonts.
L’activitat que he presentat als alumnes ha estat significativa per a ells perquè sorgia del constructivisme. L’ús de les TIC ha facilitat l’aprenentatge. Amb aquesta activitat hem aconseguit tornar la motivació dels alumnes.
He fet servir tots els conceptes que tenen a veure amb l’aprenentatge a partir de problemes i els he descrit a la fitxa de l’activitat.

Has fet una bona descripció del procés seguit? En quin apartat?
¿Com creus que has fet l'avaluació de l'aprenentatge aconseguit pels aprenents del teu projecte? Com has avaluat l'aprenentatge significatiu?
¿Has fet una bona i objectiva avaluació del disseny, és a dir una avaluació de procés, de tots els elements del procés, també dels recursos emprats? És a dir, has fet una avaluació tecnògica del projecte (això no vol dir avaluació de les tècniques i tecnologies emprades!)? N'has extret conclusions importants per al futur de la pràctica psicopedagògica?
Autoqualificació PAC2.3:
Sí, ho he fet a l’apartat sobre la descripció del procés seguit.
He fet una avaluació de l’activitat i també dels alumnes. Els alumnes també han fet una autoavaluació que ha servit per reflexionar sobre l’activitat.
Sí, he fet aquesta avaluació a través de les taules que he presentat abans. He avaluat els principals elements que fan que els projecte es pugui adequar als alumnes.
B+

Autoavaluació de les activitats de l’assignatura
AUTOAVALUACIÓ AC: PAC1: Debat. Encara recordes algun coneixement adquirit al Debat (sobre els conceptes Ciència, Tècnologia, Societat, CTS i les seves  implicacions.
AUTOAVALUACIÓ AC: PAC1: Informe. Encara recordes l'estructura mental que vas representar sobre els conceptes vinculats a la TE? S'ha diferenciat més de l'avaluació inicial després de la PAC2? Hi ha hagut reconstrucció? Hi ha hagut ampliació? Creus que els mapes de conceptes poden ser útils per aprendre i avaluar l'aprenentatge? Cal que hi hagi conflictes per aprendre? Què és el compromís conceptual i què té a veure amb el corrent CTS?
OPTATIVA::::::::AUTOAVALUACIÓ AC: PAC2.1: Modelar amb històries serveix d'alguna cosa? Et va agradar l'activitat? Vas aprendre dels companys? Et pot servir per a la pràctica psicopedagògica?
OPTATIVA::::::::AUTOAVALUACIÓ AC: PAC2.2: Argumentar i fer-ho gràficament, pot servir per a l'aprenentatge?  Et va agradar l'activitat? Vas aprendre dels companys? Et pot
AUTOAVALUACIÓ AC: PAC2.3: Has après alguna cosa al voltant del disseny de situacions d'e-a? Els problemes els hem d'evitar sempre o els hem/podem "fer servir" significativament?
Sí, he aprés la connexió que hi ha entre aquestos conceptes. També he aprés que és l’argumentació.
A través de les diferents Pacs he pogut ampliar els meus coneixements sobre les noves tecnologies i sobre les reflexions que puc fer a les autoavaluacions. Els mapes  conceptuals són molt útils per anar organitzant la informació i si la saps organitzar és que l’entens i llavors arribes a l’aprenentatge significatiu. El compromís conceptual serveix per activar la nostra ment, per aprendre a través dels conflictes i té molt a veure amb la CTS.
Em va servir molt saber explicar les meves activitats a través de fitxes d’activitats i per a conèixer noves maneres de plantejar activitats a través de les dels companys.
Aquesta activitat no la vaig realitzar.
He aprés a dissenyar una activitat a partir d’un problema, per tant és molt útil aprofitar els problemes per arribar a l’aprenentatge significatiu.

Has fet servir el blog com a portafòlio d'autoavaluació continuada de competències. Has interactuat amb altres companys en relació a les preguntes-trampa de l'autoavaluació? Ha canviat la teva posició en relació als determinismes?
Qualificació oficial PAC1
AUTOqualificació 2.1 ó 2.2
AUTOqualificació  2.3
AUTOqualificació global de l'AC de l'assignatura: posa: A+, A, A-, B+, B, B-, C+
Observacions lliures de l'alumne
He utilitzat el blog com un diari de classe, per anar afegint la informació del que anem fent. He comentat les preguntes trampa als blogs dels companys i sí que ha canviat la meva posició davant els determinismes.
A
A
B
B
-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada