Avaluació de l’aprenentatge aconseguit
Es fa una avaluació
per part del mestre i una autoavaluació per part dels alumnes.
Els alumnes avaluen
com ha estat el seu propi aprenentatge a través d’aquesta taula d’autoavaluació.
Amb aquesta taula poden aconseguir reflexionar a través del seu aprenentatge.
A més, la mestra
realitza una avaluació de com s’assoleixen els objectius d’aquesta activitat.
Realitza un avaluació per saber si el plantejament de l’activitat és l’adequat
per a que s’assoleixin els objectius. Sobre l’avaluació de l’activitat en sí,
podria dir que la seqüenciació de les activitats ha estat l’adequada, la
temporalització d’algunes activitats s’ha hagut d’anar modificant i les
activitats han estat motivadores per als nois i noies. El treball en grup ha
estat l’aspecte més difícils per alumnes perquè els costa controlar els
conflictes que sorgeixen entre ells i repartir les responsabilitats del grup.
Respecte a l’ús de les noves tecnologies, considero que les aplicacions
escollides eren molt adequades als objectius de les activitats i que han estat
molt interessants per als alumnes que les han sabut utilitzar molt bé. En
aquesta taula es pot observar com s’ha avaluat el conjunt de l’activitat:
Sí
|
Sí però s’hauria de fer canvis
|
No del tot
|
No
|
Aclariments
|
|
Les activitats per esbrinar els
coneixements previs han estat les adequades?
|
x
|
||||
Hem fomentat la participació de tot
l’alumnat?”
|
x
|
||||
La manera d’obtenir / fer recerca
d’informació ha estat l’adient?
|
x
|
||||
Les activitats per respondre a les
qüestions han estat diverses?
|
x
|
||||
Les activitats han estat adients als
diferents ritmes d’aprenentatge?
|
x
|
Sí però s’han
hagut d’afegir activitats de reforç i ampliació.
|
|||
Les activitats han estat dissenyades per
treballar en diferents tipus d’agrupaments?
|
x
|
||||
La seqüenciació de les activitats ha estat
la correcta?
|
x
|
||||
Les àrees treballades són les adients?
|
x
|
Però també
s’hagués pogut treballar a més àrees, com ara a les de llengua.
|
|||
Hem planificat activitats per difondre la
informació?
|
x
|
||||
S’ha mantingut la motivació durant tot
projecte?
|
x
|
La mestra també fa
una avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes:
-
Es va començar fent una avaluació
inicial dels coneixements dels alumnes. La mestra va dir quin artista s’anava a
treballar, que en aquest cas és Gaudí, i
els alumnes van començar a fer una pluja d’idees sobre què sabien de Gaudí. A
partir d’aquestes idees prèvies, he pogut adaptar millor les activitats sobre
Gaudí, ja que coneixent millor la Zona de Desenvolupament Proper dels nostres
alumnes, és a dir els seus coneixements, es poden plantejar activitats més
adequades al seu nivell, per a que puguin lligar aquestos coneixements que ja
tenen amb els que es van assolint durant el projecte de gaudí.
He
fet un recull de les idees prèvies que tenien els alumnes:
o
Gaudí era un arquitecte.
o
Va morir fa més de 200 anys.
o
Gaudí va dissenyar la Sagrada Família.
o
La Sagrada Família és un edifici que es veu molt diferent a les altres
esglésies.
o
La sagrada Família és diferent a les altres coses, és així com la Torre
Eiffel que es veu diferent, penso que és perquè no té les torres amb parets
rectes i té moltes decoracions.
o
Crec que Gaudí va construir més coses, perquè el meu pare m’ho va ensenyar quan estàvem a Barcelona, però no
me’n recordo de com es diuen.
o
Gaudí era de Barcelona.
o
Gaudí va morir quan era molt vell perquè he vist fotos de quan era
vell.
He
descobert que els alumnes coneixen poques coses de Gaudí i que no coneixen
detalls de la seva vida i obra. Hi ha algunes idees errònies respecte la vida
de Gaudí que cal corregir amb el desenvolupament del projecte.
-
Durant les activitats, la mestra
ha estat observant la feina que han fet els alumnes, ha anat explicant i
demanant un feed-back a través de preguntes de comprensió per conèixer si
s’anaven agafant els coneixements. Aquesta avaluació contínua ha fet hagi
tingut de modificar la temporalització d’algunes activitats, ja que convenia
adaptar el temps als ritmes dels alumnes. S’han anat observant on sorgien les
dificultats i s’han anat corregint a través d’activitats de reforç molt
senzilles. A més, s’han potenciat altres aspectes que els agradaven molt als
alumnes i que volien conèixer més, llavors s’han creat activitats d’ampliació.
-
Per acabar, la mestra ha fet una
avaluació final dels coneixements dels alumnes. En general, tots els alumnes
han assolit els objectius esperats, menys la nena amb sordesa, a la que li costa
molt seguir les classes. Podem dir que els resultats han estat satisfactoris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada